Posprzątajmy biurka!

Na drugi poniedziałek stycznia przypada międzynarodowy dzień sprzątania biurka. Taka akcja z pewnością przyda się wielu z nas, a z pewnością mnie i to nie raz do roku, taki dzień powinien być co najmniej raz w miesiącu ;) 
Biurko jest tak newralgicznym miejscem, że utrzymanie na nim porządku graniczy z cudem. Owszem często je sprzątam, jednak ten stan trwa bardzo krótko i nawet nie wiem kiedy i jak znów robi się na nim straszny bałagan. Zazwyczaj mam na nim mnóstwo różnych rzeczy, zwykle niepotrzebnych. Wszystko zależy oczywiście od tego czym akurat się zajmuję, jednak utrzymanie porządku w czasie pracy jest zwyczajnie niemożliwe. 

Czasy nauki, kiedy to biurko było mi najbardziej potrzebne, mam już co prawda dawno za sobą, jednak nadal z niego korzystam, głównie do pisania na komputerze, tworzenia rękodzieła, lub innych prac twórczych. 

Uporządkowane miejsce pracy, w tym wypadku biurko, wpływa na wydajność pracy, choć przyznam, że za moich studenckich czasów najlepiej pracowało mi się w tzw. "twórczym bałaganie", papiery, książki i notatki piętrzyły się na biurku, szafkach i podłodze, a ja do pracy miałam tylko niewielki skrawek biurka. W tym "bałaganie" dobrze mi się jednak pracowało i wbrew jakiejkolwiek logice mogłam tam wszystko znaleźć. Najgorzej było, gdy posprzątałam, wszystko poukładałam i posegregowałam - wtedy nic nie mogłam odnaleźć. Do tej pory tak mam, że gdy pracuję mam wokół siebie twórczy nieład, jednak muszę przyznać, że polubiłam ład i porządek, podoba mi się czyste i puste biurko, przy którym w każdej chwili można usiąść i czymś się zająć. 


Oto kilka moich porad jak zadbać o porządek na biurku:


Na co dzień na moim biurku stoi lampka, kubek z długopisami i doniczka z roślinką oraz jakiś fajny świecznik, ponieważ lubię palić świeczki, szczególnie teraz, zimą gdy wieczory są takie długie. Ostatnio pojawiła się na nim także tuba na oszczędności oraz ramka - notatnik, gdzie zapisuję sobie co mam do zrobienia (napiszę o obu tych sprawach wkrótce, ponieważ jestem z nich bardzo zadowolona), podczas pracy  natomiast dochodzi do tego nieodzowny kubek z herbatą. Natomiast gdy pracuję z komputerem, to oczywiście laptop i notatki. Laptop jest wędrowny, gdyż nie zawsze korzystam z niego przy biurku, czasami piszę leżąc na kanapie, na łóżku lub przy ławie w pokoju ;) 


Jak posprzątać biurko:


Mam nadzieję, że od dziś Wasze biurka będą bardziej uporządkowane, dzięki czemu miło będzie Wam przy nich siadać i pracować. Postarajcie się także utrzymać ten porządek nie tylko do końca tego tygodnia, ale może do końca roku?

A już wkrótce napiszę więcej w temacie biurek, między innymi o tym jak je dobrze urządzić oraz o problemach związanych z długim przy nim siedzeniu.

Pozdrawiam!

Etykiety: ,