Przygotowania do majówki

W tym roku długo zastanawialiśmy się dokąd wybrać się na majówkę, rozważaliśmy wiele różnych opcji. Główym czynnikiem decydującym o naszym wyborze był rozkład lotów oraz ceny biletów. W Szkocji mamy ustawowo wolny poniedziałek (5 maja, tzw. spring bank holiday), a ponieważ zależało nam, aby wykorzsytać jak najmniej dni urlopowych, dlatego szukaliśmy lotów w czwartek wieczorem lub w piątek wcześnie rano, a powrót w poniedziałek po południu. Po tej selekcji pozostało nam zaledwie kilka opcji, natomiast po dalszej obserwacji cen biletów ostatecznie zdecydowaliśmy się polecieć do Belgii.

Byliśmy tam co prawda w zeszłym roku przez tydzień, ale wtedy zwiedziliśmy tylko 3 główne miasta (Brukselę, Antwerpię i Brugię), ale ponieważ bardzo nam się tam podobało, postanowiliśmy pojechać tam raz jeszcze i tym razem wynająć samóchod i pojechać na południe i zwiedzić ten kraj z nieco innej perspektywy. Będziemy jeździć bocznymi drogami, podziwiać krajobrazy, zwiedzac zamki, palace i warownie. Jedziemy tylko na 3 dni, więc harmonogram jak zwykle będzie mocno napięty, bo będziemy chcieli zobaczyć w tym czasie jak najwięcej, a przecież warto by także zatrzymać się w jakimś ładnym miejscu, podziwiać widoki, cieszyć się spokojem, wiosną i tymi kilkoma dniami urlopu;)

Plan jest następujący:
Na lotnisku pożyczamy samochód (już dziś go zamówiłam), wsiadamy i kierujemy się na południe, docelowo do Bouillon, gdzie znajduje się imponująca twierdza, a nastepnie dalej na wschód w kierunku Luxemburga. W zależności od tego gdzie skończymy pierwszy dzień, podjemiemy decyzję czy będziemy zwiedzać ten maleńki kraik, czy też zawrócimy i pojedziemy w kierunku Spa, zwiedzając po drodze inne ciekawe miejsca w Belgii.
Plan będziemy modyfikować na bieżąco w trakcie wycieczki, w zależności od ilości czasu, pogody i tego na co akurat będziemy mieć ochotę. Może okaże się, że znajdziemy piękne miejsce i będziemy tam chcieli spędzic pół dnia, kosztem zwiedzania jakiegoś chateau ;)

Planowana trasa wycieczki

Jeżeli ktoś był w tym regionie i mógłby polecić jakieś ciekawe miejsca, to chętnie wysłucham wszelkich sugestii ;)