Kolej parowa na dworcu w Edynburgu

Po raz kolejny upatrzyłam, że do Edynburga ma przyjechać pociąg parowy, postanowiałam więc koniecznie udać się na dworzec, obejrzeć i sfotografować tę maszynę. Tym razem był to pociąg z Huddersfield, nosił nazwę "Heart of Midlothian" i był ciągnięty przez lokomotywę klasy A4 60009 "Union of South Africa". Została ona zbudowana w 1937 roku dla kompani kolejowej LNER (London and North Eastern Railway) i w ciągu swojej historii miała14 kotłów. Ostatecznie została wycofana z użycia w 1966, w tym samym roku została nabyta przez prywatnego kolecjonera i od tamtego czasu jeździ po całej Wielkiej Brytanii ciągnąc pociągi turystyczne. Poniżej zamieszczam kilka zdjęc tej lokomotywy, która posiadając aerodynamiczny kształt znacznie różni się od "tradycyjnych" parowozów.


Po wizycie na dworcu, jako ze bylam rowerem postanowilam sie gdzies jeszcze przejechac... i tak bezwiednie (bo z gorki) pojechalam pod szkocki parlament i w okolice palacu Hollyrood - szkockiej siedziby krolowej, a tam tuz obok pietrzy sie ogromna gora wulkaniczna gorujaca nad miastem. Jest to Arthur's Seat. Gore opasuje asfaltowa, jednokierunkowa uliczka, postanowilam wspiac sie na nia i objechac te slawna edynburska gore. Tak tez uczynilam, przeprawa nie byla latwa, ale poniewaz jestem twarda, dokonalam tego:) po przeciwnej stronie za to czekal mnie wspanialy zjazd:)

Pozniej postanowilam jeszcze przejechac sie do marketu po niezbedne weekendowe zakupy - czytaj piwko;)

Ponizej przedstawiam mapke moich wojazy oraz wykres elewacji terenu


Around Arthur's Seat

Share your bike routes @ Bikely.com



Od Ja